Kürtaj Nasıl Olur?

Kürtaj Nasıl Olur?

En genel anlamıyla kürtaj, rahimde meydana gelen istem dışı veya sağlığı tehdit eden gebeliklerin sona erdirilmesidir. Bu işlem, mutlaka uzman kişiler tarafından uygulanmalıdır.

Kürtaj İçin Kullanılan Yöntemler

Öncelikle kürtajın uygulanabilmesi için kürtaj olacak kişinin bazı şartları taşıması gerekmektedir. Bu işlemi yaptırmayı düşünenler ya da sağlık sebebiyle yaptırmak durumunda olanların kürtaj nasıl olur diye sürekli düşünerek, strese girmelerine gerek yoktur. Günümüzde 18 yaşını doldurmuş ve eş onayının alındığı kişiler, gebeliğin belli bir süresine kadar hamileliği sonlandırabilmektedir. Hamileliğin sonlandırılması için uygulanan kürtaj, genellikle vakum yöntemiyle gerçekleştirilmektedir.

Günümüzde sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri olan vakumla kürtaj nasıl olur diye sorarsanız, basit bir şekilde gebeliğin vakum kullanılarak negatif basınç oluşturularak alındığını söylememiz mümkündür. Kanül ve plastik enjektör gibi aletlerin kullanıldığı bu yöntem, genel anestezi veya lokal anestezi yapılarak gerçekleştirilmektedir. Bu yöntem, sağlık açısından hem daha az riskli hem de kolay olması gerekçesiyle daha çok tercih edilmektedir.

Geçmişte kullanılmakta olan ve günümüzde nadir de olsa gerçekleştirilen küret aletleriyle kürtaj işlemi, vakum işleminden oldukça farklıdır. Bu yöntemde, küret aletinin ucu sayesinde rahimin iç kısmı kazınarak temizlenmektedir. Hangi yöntem kullanılırsa kullanılsın, kürtaj aletlerinin steril ve temiz olmasına dikkat edilmesi son derece önemlidir. Vakum yöntemi daha gelişmiş bir yöntem olması sebebiyle, küret yöntemine göre daha çok tercih edilmektedir. Bu nedenle, kliniğimizde daha sağlıklı olması gerekçesiyle kürtaj işlemi için, vakum aspirasyon yöntemi kullanılmaktadır.

Kürtaj Sonrası Süreç

Kürtaj işlemi gerçekleştirilmeden önce sorulan kürtaj nasıl olur sorusu kürtaj bittikten sonra yerini kürtaj sonrası neler olabilir sorusuna bırakmaktadır. Kürtaj işleminden sonraki süreçte kasık kısmında adet ağrılarına benzer ağrıların görülmesi doğal kabul edilmektedir. İlk bir hafta boyunca damla kadar kanama da görülebilmesi normaldir. Fazla miktarda olduğu zaman bu bilginin doktorla paylaşılması gerekmektedir. Bazı kişilerde hiç kanama olmadığı da görülmektedir.

Pıhtılı kanamanın görüldüğü ve bunun bir haftadan fazla sürdüğü durumlarda içeride parça kalma ihtimali düşünülmelidir. 8-10 haftalık gebeliklerdeki kürtajda da görülmesi mümkündür. Bu durumlarda doktor tarafından kontrol yapılarak gerekirse tekrar kürtaj işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Gebeliğin tamamen sona erdirildiği kürtaj nasıl olur diye merak edildiği kadar kürtaj sonrası neler olabilir diye merak etmek de gerekmektedir. Zira konuyla ilgili hiçbir bilgisi olmayan kişiler en ufak bir belirtide paniğe kapılabilmektedir. Doktor ile kurulan iletişim tüm korkuların giderilmesinde etkili olacaktır.

Steril ve hijyenik ortamlarda gerçekleştirilen kürtaj işleminden sonra kısırlık riski bulunmamaktadır. Özellikle 10 haftadan az olan gebeliklerde gerçekleştirilen kürtajda böyle bir tehlike olmadığını söylemek mümkündür. 10 haftanın üzerindeki gebeliklerde ise çok az bir risk bulunabilmektedir. Kürtaj işlemi tamamlandıktan 30-40 gün sonra adet olunması gerekmektedir. Eğer adet olunamıyorsa bu bilgi doktorla mutlaka paylaşılmalıdır. Çünkü bu işlemden sonra adet gecikmesi çoğu hastada görülebilmektedir. Bu durumlarda doktorla iletişim kurulmalıdır.