Büyük Gör

Hamilelerde doğum şekli ve tedavisi

Hamilelerde doğum şekli ve tedavisi

Hamilelik vücut direncinin düşmesine neden olduğu için bazı kişilerde önceden olmamasına rağmen hamilelik dönemlerinde genital siğiller ortaya çıkabilir. Hamileliklerinde anogenital siğiller çıkan gebe hastalar uygun tedavi yöntemleri ile tedavi edilebilirler.

Hamilelikte Genital Siğil

Gebelikte en uygun tedavi yöntemleri arasında krioterapi (dondurma tedavisi) ve cerrahi eksizyon (lezyonun cerrahi operasyonla çıkarılması) bulunmaktadır. Ancak gebelikte asit veya kimyasal ile yakma tedavileri önerilmemektedir. Gebelikte ortaya çıkan kondilomlar dirençli olabilir ve genelde ardı sıra bir kaç seans tedaviyi gerektirebilir. Siğiller doğum sırasında bebeğe bulaşabilir. Ama sezaryen ile doğum da bu konuda kesin koruyucu değildir. Doğum kanalını tıkayan siğil varlığında sezaryen tercih edilir. Sezaryen kesin koruyucu olmadığı için aktif siğil varlığında siğil doğum kanalını tıkamıyorsa normal doğum yapılabilir.