Büyük Gör

HPV Tanısı Nasıl Konur

HPV Tanısı Nasıl Konur?

Tipik genital siğillerin gözle görülmesi hem erkekte hem de kadında HPV tanısı için yeterlidir. Şüpheli görünümde bazen bazı asit içeren solüsyonlar uygulanarak ciltteki renk değişikliklerinden siğil olup olmadığı anlaşılabilir. Şüphe duyulduğunda patolojik inceleme de kesin tanıdır.

HPV Tanısı Nasıl Konur

Dıştan görünen herhangi bir lezyonun olmadığı durumlarda rahim ağzının büyüteç benzeri kolposkop adı verilen bir cihaz ile incelenmesi ile tanı konabilir. En küçük şüphede lezyondan alınacak küçük bir parçanın patolojin incelenmesi tanıyı kesin koydurur. Fakat genellikle lezyonlar çok tipik olduğundan hekimin göz ile muayenesi HPV, genital siğil tanısı koydurmakta yeterlidir.

Kondilom tanısı konan kişilerin partnerleri de mutlaka muayene olmalı ve gerekir ise genital siğil için tedavi edilmelidir. Çünkü tedavi edilmemiş bir eş enfeksiyonun sürekli yeniden bulaşmasına neden olabilir.

HPV kan dolaşımına geçmediği için kanda bu virüsü saptamak mümkün değildir. HPV tanısını bir kan testi ile koymak mümkün değildir.