Büyük Gör

HPV ve Genital Siğil Belirtileri

Genital Siğil Belirtileri

HPV virüsünün genital mukozada oluşturduğu yaralara "genital siğil" denir. Vajina, penis, vulva veya anüs çevresinde ortaya çıkan birkaç milimetre çapında, kırmızımsı veya kahverengimsi karnıbahar görünümlü kabarıklıklar şeklinde kendini gösterir. Genital siğiller hem kadında hem de erkekte daha sıklıkla genital bölgede, makat etrafında ve nadiren de ağızda oluşur. Tüm toplumda görülme sıklığı %1-2 'dir.

HPV ve Genital Siğil Belirtileri

Siğiller hastaların ancak % 30 olguda ortaya çıkmaktadır. Kalan % 70'lik bölümde ise virüsler deri altında kalmakta ve herhangi bir belirti vermemektedir. Semptom vermediği durumlarda da bulaşıcılık az olsa mevcuttur.

En sık görülen belirtiler,

Bölgesel kanama,

Kaşıntı,

Ele gelen kabarıklık-kitledir.

.

Bazı kadınlarda HPV enfeksiyonunun tek belirtisi pap smear testinde HPV enfeksiyonuna özgü hücresel anormallikler bulunmasıdır. Bu nedenle smear yapılması çok önemlidir.

Ayrıca bazı hastalarda siğillerin yayılımı çok hızlı olmaktadır. Bu nedenle acilen tedavi edilmesi gereken bir problemdir. Ciddi kozmetik problemlere neden olabilir.