Büyük Gör

HPV Virüsü Nasıl Bulaşır

HPV Virüsü Nasıl Bulaşır?

Toplumda çok sık rastlanan bir enfeksiyondur. HPV cinsel yolla bulaşan en sık hastalıktır. Sıklıkla daha önceden enfekte olmuş kişiyle yaşanan korunmasız cinsel ilişki ile bulaşır. Cinsel bölgeyi enfekte eden HPV temas yolu ile de kolayca yayılır. HPV' nin bir kişiden diğerine bulaşması için mutlaka tam bir ilişki olması gerekmez. Enfekte olan cilt bölgelerinin birbiri ile teması ile de hastalık bulaşabilir. Yani tam bir cinsel ilişki olmadan dışarıdan "sürtünme" yolu ile gençlerde de bulaşabilmektedir.

HPV Virüsü Nasıl Bulaşır

Bulaşma olduktan sonra bulgular bazen birkaç ay, bazen de birkaç yıl sonra ortaya çıkabilir. Hatta bazen virüs yıllarca hiçbir bulgu vermeden vücutta kalabilir. Hastaların büyük bir kısmında 2-6 ay içinde belirti verir. Bazen ortaya çıkışları yılları bulabilir. Aktif genital lezyonların varlığında bulaşıcılık en yüksektir. Siğiller ortaya çıkıp tedavi edildikten sonra yeniden siğil çıkmadan geçen dönem ne kadar uzunsa bulaştırıcılık da o oranda azalmaktadır. Kondilomların bulaşması genital HPV hastalığı taşıyan bir bireyle girilen her türlü cinsel ilişki ile mümkün olabilir. Virüs, ilişki sırasında ciltte ortaya çıkan mikroskobik yırtıklar ve sıyrıklar vasıtası ile ciltten cilde temas yolu ile bulaşır.

Risk Faktörleri Nelerdir?

•           20-24 yaşlar HPV virüsünün alınması için en riskli yaşlardır. Ayrıca beyaz ırkta daha

sık görülmektedir.

•           Hastanın veya cinsel partnerinin çok eşli olması,

•           Hastada Klamidya veya Herpes simpleks gibi başka cinsel ilişki ile bulaşan hastalık

varlığında,

•           Hodgkin veya lösemi gibi bağışıklık sistemini baskılayan hastalık varlığında,

•           Ve kişi sigara içiyorsa genital siğil riski artmaktadır.

•           Ayrıca hamilelik dönemi riskin arttığı diğer bir dönemdir