Ağrısız Normal Doğum

Doğum Sırasında Ne Hissedilir?

Ağrısız normal doğum tanımı kafa karıştırabilir. Burada bahsettiğimiz epidural anestezi ile gerçekleşen ağrısız doğum değil doğal ağrısız doğumdur.

Doğum sırasındaki kasılmalar ve bebeğin yavaş yavaş aşağı inerek rahim ağzı üzerinde yaptığı baskı gebeler tarafında farklı algılanır. Bazı gebeler ‘çok ağrı hissediyorum’ derken bazı gebeler ‘hiç ağrımadı’ diyebilir. Gebenin ağrı algısı doğumun süresine, yorgunluğa, açlığa, aldığı desteğin kalitesine ve doğum korkusuna göre değişebilir.

Genel olarak doğuma hazırlık eğitimi, birebir ebe desteği, yeterli uyku ve besin alımı doğumu kolaylaştırır ve ağrı hissini azaltır.

Doğum sırasında hissedilen ağrı her kadın için farklıdır. Ağrı, bir kadından diğerine ve hatta bir hamilelikten diğerine büyük ölçüde değişir. Kadınlar doğum sancısını farklı şekillerde hissederler. Doğum sırasında ağrının nedenleri arasında bebeğin başının mesane ve bağırsaklara yaptığı baskı ve doğum kanalının gerilmesi sayılabilir.

Ağrısız Normal Doğum İçin Neler Yapılabilir?

• Düzenli ve hafif egzersizler, kaslarınızı güçlendirmenize ve vücudunuzu doğum stresine hazırlamanıza yardımcı olabilir. Egzersiz aynı zamanda dayanıklılığınızı da artırır. Herhangi bir doğum öncesi egzersizde hatırlanması gereken en önemli şey, aşırıya kaçmamaktır. Doktorunuz size hangi egzersizleri yapıp yapmamanız gerektiği konusunda bilgi verecektir.
  • Bazı yaklaşımlar, doğumdan önce anne adaylarına doğumun normal, doğal ve sağlıklı bir süreç olduğunu ve kadınların buna güvenle yaklaşmaları için güçlendirilmesi gerektiğini öğretir. Doğum öncesi eğitimler, kadınlara ağrı algılarını azaltabilecekleri gevşeme teknikleri, nefes egzersizleri, dikkat dağıtma veya eş masajı gibi alternatifleri tanıtır.
  • Eş destekli doğum, babanın doğum partneri olarak doğuma aktif katılımını vurgular. Kadının kendini daha güvende hissetmesini sağlayarak doğumu kolaylaştırır.
  • Suda doğum, doğum sürecinin tamamının veya bir kısmının suda gerçekleştiği doğum tekniğidir. Hamile kadınlarda ağrı azaltıcı faydaları göz önüne alındığında, suda doğum doğal doğum için ağrısız ve güvenli bir seçenek olarak gösterilmektedir. Suda doğumun temelinde suyun rahim kasılmaları üzerindeki yarattığı sakinleştirici etki bulunmaktadır. Suyun içinde geçirilen doğum süreci anne adayının ağrısını ve rahatsızlığını azaltır, konforunu artırır, gevşemeyi teşvik eder ve epidural anestezi talebini azaltır.