Kürtaj

Kürtaj veya küretaj, bir dokunun çıkarılması anlamına gelir.

Rahim içinin kürtajı, rahim içinin boşaltılması demektir. Kürtaj işlemi birçok sebeple yapılabilir. Polip (et beni), myom, kötü huylu olabilecek dokulardan kurtulmak için de kürtaj yapılabilir. Ama rahim kürtajı daha çok istemeyen veya sağlıklı olmayan gebeliğin sonlandırılması için kullanılmaktadır.

Vakum Kürtaj

Günümüzde ister sağlıklı ister sağlıksız olsun, gebeliklerin sonlandırılması için vakum kürtajı tercih edilir. Bu teknikte işlem, kazıma yapılmadan plastik vakum ile gerçekleştirilir.

Kürtaj İşleminden Önce Nelere Dikkat Edilmelidir?

İşlemden önce aşağıdaki testleri yaptırabilirsiniz:

• Kan testi, hamile olup olmadığınızı gösterir
  • Rh testi kan grubunuzu kontrol eder. Test sonucuna göre eğer negatif faktörünüz varsa ileride hamile kalmanız durumunda sorun yaşamamanız için özel bir tedaviye ihtiyacınız olabilir.
  • Ultrason muayenesi, kaç haftalık hamile olduğunuzu gösterir

Ön muayene sırasında doktor tarafından genel anestezi ve lokal anestezinin avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi verilir, böylece hasta ve doktor beraber anestezi yöntemine karar verebilir.

Kürtaj İşlemi Nasıl Gerçekleştirilir?

Cerrahi kürtajdan 4 ila 6 saat önce yiyecek ve içecek maddesi tüketilmemelidir. İşlem öncesi hastaya genellikle hafif bir genel anestezi verilir. İşlem sırasında doktor vajinadan rahme küçük bir tüp yerleştirir ve hamilelik dokusunu tüpten çıkarmak için özel bir vakum kullanır. İşlem yaklaşık 5 ila 15 dakika sürer. İşlem sırasında herhangi bir ağrı hissi oluşmaz.

Enfeksiyon riskini azaltmak için hastaya antibiyotik verilebilir. Kürtaj işleminden sonra yarım saat ila 3 saat kadar klinikte kalarak anestezinin etkisinin ve kanamanın hafiflemesi beklenir.

İşlem sonrası adet ağrısına benzeyen kramplar hissedilebilir.

Kürtaj İşlemi Hangi Durumlarda Yapılır?

Cerrahi kürtajın düşünülmesinin nedenleri şunlardır:

• Hamileliği sonlandırmak için anne adayı tarafından verilen kişisel karar
  • Bebeğin bir doğum kusuruna veya genetik bir soruna sahip olması
  • Hamileliğin anne adayının sağlığı için risk oluşturması
  • Hamileliğin kadının rızası dışında travmatik bir olaydan sonra meydana gelmesi

Hamileliği sonlandırma kararı çok kişiseldir. Belli koşullar sonucu karar verilen kürtaj işlemi, erken evrede, yasal ve yetkili sağlık hizmetlerinde yapıldığında kadınlar için riskleri azaltılmış güvenli bir tıbbi işlemdir.

Kürtaj İşlemi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kürtajdan sonra, genellikle normal âdet kanamasına kıyasla daha düşük yoğunluklu bir kanama başlar. Bu kanama iki haftaya kadar sürebilir. Kanama durana kadar deniz ve ağır spor gibi bazı aktivitelerden ve cinsel ilişkiden uzak durulmalıdır. İşlemden bir veya iki hafta sonra bir takip muayenesi yapılması önerilir.

Kürtaj ile ilgili Sık Sorulan Sorular

Kürtaj Ağrı ve Acı Verir mi?

Uygun anestezi (lokal veya genel) ve teknikle yapıldığında genellikle rahat ve fazla ağrı duymadan kürtaj olabilirsiniz. Daha önce doğum yapanlarda ağrı genellikle daha az olur.

Kaç Aya / Kaç Haftaya Kadar Gebelikte Kürtaj Yapılabilir?

Kürtaj işlemi yasal olarak 10 haftalık (yaklaşık 2-2,5 aylık) gebeliğe kadar mümkündür.

Kürtaj İçin En Sağlıklı ve En Uygun Yöntem Hangisidir?

En son ve en sağlıklı yöntem vakum aspirasyon (vakum kürtaj) yöntemidir. Kliniğimizde kürtaj işlemi için vakum aspirasyon yöntemi kullanılmaktadır

Kürtaj İşlemi Ne Kadar Sürer?

Kürtaj işlemi genellikle 5-10 dakika zaman alır. Genel anestezi verilmişse hastanın uyanması da 10-20 dakika sürer.

Kürtaj Sonrasında Kısırlık Olur mu?

Hamilelik sonlandırma işlemi sonrasında kısırlık oluşmaz. Kürtaj, kısırlığa sebep olacak bir müdahale değildir. İlk gebeliklerde yapılan kürtaj da kısırlığa sebep olmaz.

Kaç Kez Kürtaj Olunabilir?

Bu konuda sayı olarak bir sınırlama yoktur. Ancak her cerrahi müdahalede olduğu gibi kürtajda da fazla sayıda müdahaleden kaçınmak gerekir, bunun için korunma yöntemlerine dikkat etmek en önemli kuraldır.

Kürtaj Olduğum Sonradan Anlaşılabilir mi?

Hayır. Bir kadının kürtaj olduğu sonradan başkası tarafından veya başka bir doktor tarafından muayene edilse bile anlaşılamaz.